לא ניתן להשוות תפוח לתפוח

Premium Training for Software Developers
כפי שכל תפוח ייחודי בדרכו שלו כך גם כל קורס ללימוד שפת תכנות. כפי שהתפוחים אינם זהים לחלוטין כך גם הקורסים אשר אנו מנסים להשוות זה לזה.

שתפו פוסט זה

שפת התכנות Python נחשבת כיום לאחת משפות התכנות הפופולריות ביותר בעולם. כתוצאה מפופולריות זו קיים היצע עצום של קורסים שונים ללימוד השפה. את הקורסים השונים ניתן לחלק למספר קבוצות. 

קורסי אונליין אשר זמינים בחינם

קבוצה זו כוללת קורסים מצולמים בווידאו אשר זמינים בחינם בין היתר גם ביוטיוב ללא שום תמיכה במהלך הלימוד. היתרון הגדול הוא המחיר. חיסרון אחד בקורסים אלה הוא שלעיתים קרובות קורסים אלה אינם מעודכנים. חיסרון שני הוא בכך שהתמיכה בתהליך הלימוד כמעט שלא קיימת. במקרה שצצה שאלה בנוגע לדוגמת קוד מסויימת שמופיע בקורס כגון זה קשה יהיה לקבל עזרה. בקבוצה זו ניתן למצוא גם קורסים בעברית וגם קורסים באנגלית. אחד הקורסים הידועים בקבוצה זו הוא הקורס של קמפוס IL, אשר גם ידוע בשם Self.py. החיסרון הגדול בקורס זה הוא היקף הנושאים המאד בסיסי שהוא מכסה. הוא לא כולל נושאים חשובים כגון הגדרה של מחלקות ועבודה עם אובייקטים. 

קורסי אונליין אסינכרונים אשר זמינים בתשלום

קבוצה זו כוללת קורסים שצולמו בווידאו אשר זמינים בתשלום נמוך באופן מיוחד. קורסים אלה מגיעים בדרך כלל עם תמיכה אשר ניתנת ישירות על ידי המדריך שמופיע בקורס. בקבוצה זו ניתן למצוא גם קורסים באנגלית וגם קורסים בעברית. אחת הדוגמאות לקורס באנגלית בקבוצה זו הוא הקורס Introduction to Programming in Python שפותח על ידי life michael ב-Udemy. מחירו של קורס זה משתנה מעת לעת בזכות ההנחות שאופייניות ל-Udemy. בדרך כלל מדובר בכמה עשרות שקלים. הקורס כולל נושאים בסיסיים, לרבות עבודה עם אובייקטים והגדרה של מחלקות, וגם נושאים מתקדמים יותר. ממוצע ה-reviews שניתנו על ידי תלמידים של קורס זה ב-Udemy הוא 4.8 (מתוך 5). אחת הדוגמאות לקורס בעברית בקבוצה זו הוא הקורס תכנות בפייתון שפותח על ידי life michael professional (ידוע גם בשם הקודם: life michael academy). בקורס זה ההסברים בעברית, וכך גם התמיכה אשר ניתנת באמצעות קבוצה פרטית בלינקדין.  

קורסי אונליין סינכרונים אשר זמינים בתשלום

קבוצה זו כוללת קורסים שמועברים אונליין באופן סינכרוני בתשלום. קורסים בקבוצה זו צפויים להיות יותר יקרים מקורסים שמועברים אונליין באופן אסינכרוני כיוון שהעלות המשתנה שכרוכה בהעברתם גבוהה יותר (לא מדובר בקורסים שכבר הוקלטו מראש). מצד שני, כיוון שקורסים בקבוצה זו מועברים אונליין קיים חיסכון גדול בעלויות (אין צורך בכיתת לימוד), וחיסכון זה גם בא לעיתים לידי ביטוי במחיר נמוך יותר בהשוואה לקורסים אשר מועברים בכיתה (או בהשוואה לקורסים היברידים אשר מועברים בשילוב גם אונליין וגם בכיתה). הקורס Python Programming שמועבר על ידי life michael מועבר אונליין באופן סינכרוני.  הוא מכסה נושאים בסיסיים ומתקדמים ומיועד למי שכבר יש לו רקע בתכנות. מומלץ באופן מיוחד לכל מי שכבר למד פייתון בקורס בסיסי אחר ו/או כבר כותב קוד בסיסי בפייתון, וכעת מעוניין לשדרג את יכולותיו המקצועיות. 

קורסים היברידיים סינכרוניים אשר זמינים בתשלום

בקבוצה זו ניתן למצוא קורסים אשר מאפשרים לכל תלמיד ותלמידה לבחור האם להגיע וללמוד בכיתה או ללמוד מרחוק. כיוון שבקורסים מסוג זה קיימת עדיין העלות של הכיתה המחיר צפוי להיות מעט יותר גבוה. 

קורסים רגילים סינכרוניים אשר זמינים בתשלום

בקבוצה זו ניתן למצוא קורסים רגילים אשר מועברים בכיתה בלבד. בקורסים אלה בדרך כלל לא קיים מרכיב של לימוד אונליין מרחוק. 

בקורסים הסינכרוניים (בין אם מדובר בקורס רגיל, היברידי ו/או אונליין) כלולים לעיתים נושאים אשר מועברים באופן אסינכרוני (התלמידים נדרשים ללמוד באופן עצמאי נושאים מסויימים באמצעות סרטוני ווידאו שכבר הופקו). כך קורה למשל, גם בקורסים שמועברים על ידי life michael בחברות הייטק וגם בקורסי ה-premium של life michael, לרבות הקורס Python Programming. בקורסים שמועברים על ידי life michael ממומשת המתודולוגיה Extreme Blended

בני האדם שונים זה מזה. לכל אחד ואחת יש מאפיינים ייחודיים. לכל אחד ואחת יכולות ברמה אחרת. לכל אחד ואחת העדפות שונות. יש תלמידים ותלמידות שעבורם הלימוד האסינכרוני הוא צורת הלימוד המועדפת, וישנם גם אחרים אשר יעדיפו ללמוד באופן סינכרוני. יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מצורות הלימוד. 

הרשמו לניוזלטר שלנו

התעדכנו בחידושים טכנולוגיים בפיתוח תוכנה

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אתכם

קבוצה מקצועית למפתחי פייתון life michael שירותי הדרכה למפתחי תוכנה

האם תרצו להזניק את הקריירה שלכם?

נשמח להיות עימכם קשר!

Update cookies preferences