הערה בגוף התכנית אשר מתפרשת על פני מספר שורות

multiple lines comment in python
בדומה לשפות תכנות אחרות, גם בשפת התכנות Python ניתן לשלב בקוד שאנו כותבים הערות. ב-Python קיימים מספר סוגים של הערות. אחד מהם הוא הערות אשר מתפרשות על יותר משורה אחת.

שתפו פוסט זה

להערות (ה-comments) שאנו מוסיפים לקוד חשיבות גדולה מאד. קיימים סוגים שונים של הערות (comments) וכל סוג משמש לצרכים אחרים. 

הערות (comments) אשר מתפרשים על פני שורה אחת

כדי ליצור הערה אשר מתפרשת על פני שורה בודדת יש להוסיף לתחילת השורה את הסימן #. כאשר נעשה זאת, תהיה התעלמות מכל הקוד אשר יופיע אחרי הסימן #. אנחנו בדרך כלל נשתמש ב-comments אשר מתפרשים על פני שורה אחת כדי להסביר מה עושות שורות הקוד שמופיעות מייד אחר כך. 

				
					# creating a list of tupels that desribe books
books = [
    (123423,"Core PHP","John Cohen"),
    (453434,"JavaScript Fast Track","Lisa Stanfield")
]
				
			
הערות (comments) אשר מתפרשים על פני מספר שורות

כדי ליצור הערה (comment) אשר מתפרשת על פני מספר שורות יש להוסיף שלושה גרשיים ״״״ לפני ואחרי אותן שורות שאנו רוצים שייחשבו ל-comments.  אנו בדרך כלל נשתמש בסוג זה של הערות (comments) כדי לגרום לכך שתהיה התעלמות מקטע הקוד אשר מתפרש על פני מספר שורות. לעיתים, בתהליך הפיתוח של התכנית נרצה למחוק קטע קוד שמתפרס על פני מספר שורות. במקום למחוק אותו כדאי בדרך כלל לסמן אותו כ-comment כך שתמיד ניתן יהיה לבטל את סימני ה-commment. 

				
					״״״
books = [
    (123423,"Core PHP","John Cohen"),
    (453434,"JavaScript Fast Track","Lisa Stanfield")
]
״״״
				
			

למרות שתמיד נשאף לכתוב קוד ברור (נשתדל לבחור בשמות ברורים גם למשתנים וגם לפונקציות, ונשתדל לבחור שמות שמסבירים מה הקוד עושה) השימוש ב-comments עדיין מסייע להבין את הקוד טוב יותר.

הרשמו לניוזלטר שלנו

התעדכנו בחידושים טכנולוגיים בפיתוח תוכנה

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אתכם

קבוצה מקצועית למפתחי פייתון life michael שירותי הדרכה למפתחי תוכנה

האם תרצו להזניק את הקריירה שלכם?

נשמח להיות עימכם קשר!

Update cookies preferences