שימוש בשפת התכנות Scala באקדמיה

banner of a university - scala been used in universities
כבר בשנת 2009 היו מספר מוסדות אקדמיים בעולם שהחלו להשתמש ב Scala בקורסים שנלמדו בהם. בין מוסדות אלה אפשר למצוא גם מספר מוסדות אקדמיים בישראל.

Share This Post

רקע היסטורי של Scala
שפת התכנות Scala משלבת יכולות אשר אופייניות לשפות תכנות פונקציונליות עם יכולות אשר אופייניות לשפות תכנות מונחות עצמים. הקוד שאנו כותבים בסקאלה מתורגם ל-Java Byte Code אשר יכול לרוץ על ה-Java Virtual Machine. הפיתוח של Scala החל בשנת 2001 ב-EPFL על ידי מרטין אודרסקי. הגרסה הראשונה של Scala (גרסה 1.0) שוחררה לשוק בתחילת שנת 2004. הגרסה השניה של Scala (גרסה 2.0) שוחררה בשנת 2006. הגרסה השלישית של Scala (גרסה 3.0) שוחררה בשנת 2021. 

השימוש ב-Scala באקדמיה
שפת התכנות Scala היא אחת משפות התכנות הבודדות אשר פותחו באקדמיה. כבר בשנת 2009 החלו להשתמש בה במספר מוסדות אקדמיים מובילים בעולם. הייתה לי הזכות להשתמש בשפת התכנות Scala בקורסים שהעברתי במספר מוסדות אקדמיים בישראל. 

בתמונה לעיל (נלקחה מתוך הארכיב של האתר הרישמי של Scala אשר כתובתו היא https://scala-lang.org) ניתן לזהות את שמות המוסדות האקדמיים הראשונים שהחלו להשתמש ב-Scala. 

תמונה של דף web ישן אשר נשלף מהארכיון... אשר מפרט את שמות המוסדות האקדמיים הראשונים לעשות שימוש בסקאלה

הירשמו לניוזלטר שלנו

התעדכנו בחידושים הטכנולוגים

פוסטים נוספים

karate software development
מאפייני ההדרכה

קווי הדימיון שקיימים בין פיתוח תוכנה וקראטה

קיימים קווי דמיון רבים בין אמנות הלחימה קראטה לבין פיתוח תוכנה. תהליך הלימוד האינסופי, ההתמקדות בהבנה יסודית של הנושאים הבסיסיים לפני שמתקדמים ללימוד הנושאים המתקדמים הם המאפיינים הדומים העיקריים.

הזנק את העסק שלך!

נשמח להיפגש לקפה!

life michael academy asynchronous online courses

Java | Python | JavaScript | TypeScript

Update cookies preferences