לימוד פייתון באמצעות תרשימי זרימה

python flowchart
תרשימי זרימה יכולים לסייע בלימוד שפת התכנות הראשונה. באמצעות הספריה pyflowchart ניתן לייצר בקלות יחסית תרשימי זרימה עבור קוד שכתבנות בפייתון.

שתפו פוסט זה

תכנית מחשב היא למעשה אוסף של הוראות שאנו כותבים ומאפשרים למחשב לבצע. אוסף ההוראות מתאר פעולות שאמורות להתבצע על פי אלגוריתם מסוים שאנו רוצים לבצע. אפשר להתייחס לתרשים הזרימה כאל שלב ביניים בין תיאור האלגוריתם בטקסט פשוט לבין הקוד שאנו כותבים בפייתון (או בכל שפת תכנות אחרת). 

יצירת תרשים זרימה כחלק מתהליך הלימוד

בקורסים רבים מקובל לדרוש מהתלמידים שבתחילת דרכם ליצור תרשימי זרימה כשלב מקדים לשלב שבו הם נדרשים לכתוב קוד בשפת תכנות כלשהי. את תרשים הזרימה ניתן ליצור באמצעות דף ועט או באמצעות אחת התוכנות הקיימות ליצירת דיאגרמות.קיימות גם תוכנות ייעודיות ליצירת תרשימי זרימה, כגון ה-Diagram Designer

תרגום הקוד שכתוב בפייתון לתרשים זרימה

באמצעות הספריה pyflowchart ניתן ליצור תרשים זרימה (flow chart) אשר מתאר את הריצה של הקוד שכבר נכתב בפייתון. הספריה זמינה לשימוש בחינם. 

python flowchart

לאחר שהקוד נכתב ניתן באמצעות הספריה ליצור דף HTML אשר כולל תרשים זרימה אשר מתאר את ההרצה של הקוד. 

python flowchart

בווידאו שניתן למצוא בקישור https://youtu.be/AY0GdhbixXk ניתן למצוא הסבר (כולל הדגמה) להתקנה של הספריה ולשימוש בסיסי שנעשה בה. 

במידה שהינכם מכירים ספריה דומה אחרת אשר מאפשרת ליצור תרשימי זרימה לקוד שכבר נכתב בפייתון נשמח אם תוכלו לשתף אותנו. בקורס Introduction to Programming in Python, שפותח על ידינו ב-Udemy ושמיועד לחסרי רק בפיתוח תוכנה, אנחנו משתמשים בתרשימי זרימה כדי להסביר את הנושאים הבסיסיים. הספריה pyflowchart יכולה לסייע באופן מיוחד לכל מי שאין לו רקע בתכנות וכעת עושה את צעדיו הראשונים בלימוד Python.

הרשמו לניוזלטר שלנו

התעדכנו בחידושים טכנולוגיים בפיתוח תוכנה

פוסטים נוספים שעשויים לעניין אתכם

קבוצה מקצועית למפתחי פייתון life michael שירותי הדרכה למפתחי תוכנה

האם תרצו להזניק את הקריירה שלכם?

נשמח להיות עימכם קשר!

Update cookies preferences