הנושאים שבחרנו לכסות בקורס Python Programming נבחרו בקפידה. הזמן מוגבל, וקיימים נושאים רבים שניתן ללמוד. את ההחלטה לא לכלול בקורס את הנושא פיתוח ממשק משתמש גראפי (Graphical User Interface) באמצעות Python לא היה לנו שום קושי לקבל. 

הקורס מתמקד בלימוד שפת התכנות Python

קיימים מגוון גדול של תחומים שבהם משתמשים בשפת התכנות Python. בין אם מדובר באוטומציה, סייבר, מדעי הנתונים או כל תחום אחר, בחרנו לכסות בקורס רק את אותם נושאים שמהווים חלק מלימוד שפת התכנות, ובכך הם רלוונטים לכל מתכנת וללא קשר בתחום שבו הוא עוסק. מסיבה זו בחרנו להימנע מלכסות ספריות ספציפיות לתחום מסויים. את ההכשרה המשלימה ניתן לבצע באמצעות סמינרים מקצועיים וממוקדים. היכולת לפתח ממשק משתמש גראפי (GUI) לא מהווה נושא בסיסי וחשוב בשפת התכנות Python. מדובר ביכולת שבדרך כלל איננה רלוונטית למפתחים שמשתמשים בשפת התכנות Python. היא לא רלוונטית לתחום מדעי הנתונים, היא לא רלוונטית לתחום האוטומציה והיא לא רלוונטית לתחום הסייבר. 

פיתוח אפליקציות עם ממשק משתמש גרפי (GUI)

כאשר יש צורך בפיתוח אפליקציות עם ממשק משתמש גרפי האפשרות לעשות זאת באמצעות Python איננה אפשרות אטרקטיבית. כאשר מדובר בפיתוח אפליקציה שולחנית למערכות ההפעלה Windows/macOS ו-Linux נוכל לפתח ממשק משתמש גרפי מרשים יותר אם נבחר להשתמש בספריה Swing ב-Java או בפרייוורק WPF של net. או בספריות ייעודיות אחרות לפיתוח ממשקי משתמש ל-macOS. הספריות שקיימות ב-Python לפיתוח ממשקי משתמש (כגון tkinter) מחווירות לעומתן. 

הקורס מתמקד בהקניית חכה ולא בדגים

היעד שאליו יש לשאוף כאשר לומדים לפתח באמצעות שפת תכנות מסויימת הוא להגיע לרמת הבנה גבוהה דיו כדי לאפשר לימוד באופן עצמאי (ככל האפשר). בכל הנוגע לאופן השימוש בספריה כזו או אחרת אנו מעדיפים לא להקדיש לכך זמן במהלך הקורס. הזמן יקר ורשימת הנושאים הבסיסיים שיש לכסות (מנקודת ראותנו) ארוכה מאד. במהלך הקורס אנו מתמקדים בלימוד השפה. לקראת סוף הקורס אנו מדגימים כיצד באמצעות הידע שנרכש במהלך הקורס ניתן ללמוד באופן עצמאי כיצד להשתמש בספריה כזו או אחרת שכבר פותחה עבורנו. 

הקורס Python Programming מתעדכן באופן שוטף (אפילו תוך כדי העברתו). הנושאים שאנו מוסיפים ומעדכנים כוללים אך ורק נושאים אשר נחשבים ל-core של השפה ועל כן הם רלוונטים לכל מפתח ב-Python, בין אם הוא מתמחה בתחום האוטומציה, הסייבר או מדעי הנתונים. 

Update cookies preferences