כאשר יוצרים מערך בג'אווה אנו יוצרים, למעשה, אובייקט. את ה-reference של האובייקט ניתן לאחסן במשתנה מ-type מתאים. בעת יצירת המשתנה האמור, אנו נציין את ה-type באמצעות ציון ה-type של כל אחד מהערכים אשר יחזיק, בצירוף סוגריים מרובעות.
מיקום הסוגריים המרובעות
את הסוגריים המרובעות ניתן למקם בצמידות ל-type (מצד ימין) ובהמשך ניתן יהיה לציין את שם המשתנה שאנו רוצים ליצור כדי להחזיק ב-reference של האובייקט (המערך) שיצרנו.
//creating an array that its size is 4
//each one of the four cells can hold a
//reference to a specific Rectangle object
Rectangle[] vec;
vec = new Rectangle[4];
את הסוגריים המרובעות ניתן למקם בצמידות לשם המשתנה (מצד שמאל). התוצאה תהיה זהה. בתוך המשתנה נוכל להחזיק ב-reference של האובייקט (המערך) שיצרנו.
//creating an array that its size is 4
//each one of the four cells can hold a
//reference to a specific Rectangle object
Rectangle []vec;
vec = new Rectangle[4];
את הסוגריים המרובעות ניתן גם למקם מצד ימין של המשתנה. כל עוד אנו יוצרים באותה שורה משתנה אחד התוצאה תהיה זהה לחלוטין.
//creating an array that its size is 4
//each one of the four cells can hold a
//reference to a specific Rectangle object
Rectangle vec[];
vec = new Rectangle[4];
הצהרה על יותר ממשתנה אחד באותה שורה
במידה שבאותה שורה אנו מצהירים על יותר ממשתנה אחד, למיקום הסוגריים המרובעות תהיה השפעה על המשתנים האחרים שנוצרים באותה שורה. בווידאו קליפ להלן, אשר נלקח מהקורס תכנות בג'אווה אשר פותח ב-life michael professional (בעברית), מוסברת המשמעות שיש למיקום של הסוגריים המרובעות.
באתר life michael professional (בעברית) ניתן למצוא קורסים ללימוד אונליין (ובאופן אסינכרוני) שפות תכנות נוספות, לרבות Python, JavaScript ו-TypeScript.