הגדרה של פונקציה סטטית בג׳אווה

static method in java
באמצעות המילה השמורה static ניתן להגדיר בתוך ה-class פונקציה סטטית (Static Method), אשר להבדיל מפונקציה רגילה (Instance Method) איננה פועלת על אובייקט מסויים מה-class.

Share This Post

בשפות התכנות המתקדמות אשר מתבססות על ג׳אווה (סקאלה ו-קוטלין) לא ניתן להגדיר משתנים ופונקציות סטטיות (גם שפת התכנות סוויפט לא מאפשרת להגדיר משתנים ופונקציות סטטיות). שפת התכנות ג׳אווה מאפשרת לנו להגדיר גם משתנים סטטיים וגם פונקציות סטטיות (בדומה ל-C++). 

הסבר מפורט בצירוף הדגמה להגדרה של פונקציה סטטית

באתר (בעברית) של life michael professional ניתן למצוא קורסים אסינכרונים בעברית ללימוד שפות תכנות. אחד מהם הוא הקורס האסינכרוני בעברית תכנות בג׳אווה, אשר כולל הסברים מפורטים לנושאים בסיסיים רבים, לרבות ההגדרה של פונקציה סטטית. הווידאו להלן הופק במסגרת קורס זה. 

הגדרה של פונקציה סטטית כתחליף לפונקציה גלובלית

בעוד ששפת התכנות C++ מאפשרת לנו להגדיר פונקציה גלובלית, שפת התכנות Java אמנם לא מאפשרת לנו להגדיר פונקציה גלובלית, אך מצד שני, היא מאפשרת לנו להגדיר פונקציה סטטית. במידה מסוימת, פונקציה סטטית יכולה להוות תחליף לפונקציה גלובלית. את הפונקציה הסטטית ניתן להפעיל מכל מקום בדומה לפונקציה גלובלית. ההבדל הבולט בין השתיים הוא שפונקציה סטטית מוגדרת כחלק ממחלקה מסוימת. הגדרה של פונקציה סטטית במחלקה מסויימת במקום פונקציה גלובלית משפרת את איכות הקוד, ותורמת לקוד מסודר יותר. במקום פונקציות גלובליות שלא קשורות ולא משוייכות לשום מחלקהֿ הפונקציות הסטטיות משוייכות למחלקות בהתאם לקונטקסט של כל אחת ואחת מהן.  

באתר (בעברית) של life michael professional ניתן למצוא קורסים אסינכרוניים ללימוד שפות תכנות, לרבות JavaPythonJavaScript ו-TypeScript

הירשמו לניוזלטר שלנו

התעדכנו בחידושים הטכנולוגים

פוסטים נוספים

Learning Java
Java

יצירת מערך של אובייקטים בג׳אווה

מערך של אובייקטים בשפת התכנות ג׳אווה הוא, למעשה, מערך של references לאובייקטים. כל תא במערך של אובייקטים דומה למשתנה אשר יכול להחזיק ב-reference לאובייקט.

הזנק את העסק שלך!

נשמח להיפגש לקפה!

life michael academy asynchronous online courses

Java | Python | JavaScript | TypeScript

Update cookies preferences