פופולריות של שפות תכנות

life michael premium professional training services
קיימים מדדים רבים אשר בודקים את הפופולריות של שפות התכנות השונות לאורך השנים. באמצעות מדדים אלה ניתן לזהות מגמות אשר כדאי לקחת בחשבון בהחלטות ניהוליות שמקבלים.

Share This Post

קיימות עשרות רבות של שפות תכנות אשר משמשות לעיתים קרובות למטרות שונות. בחירה בשפת התכנות המתאימה ביותר לפרוייקט שאותו אנו מפתחים תלוייה בגורמים רבים, לרבות גורמים אשר תלויים בחברה המפתחת, במודל העסקי, ובאפשרויות הטכנולוגיות הרלוונטיות שקיימות בנקודת הזמן שבה ההחלטה מתקבלת. להחלטות שגויות בשלב שבו מתבצעת הבחירה בשפת התכנות עשויות להיות השלכות דרמטיות. ההמלצה שלנו היא לללמוד מניסיונם של אחרים, להתייעץ עם אחרים ולהיעזר בייעוץ מקצועי. קיימים מדדים רבים אשר בודקים ומנהלים מעקב לאורך זמן אחר הפופולריות של שפות התכנות השונות. 

ה-TIOBE Index
באתר https://www.tiobe.com/tiobe-index מתנהל מעקב אחר הפופולריות של שפות התכנות השונות מאז שנת 2001. מדי חודש מתפרסם מדד חדש. הסבר לאופן החישוב של מדד זה ניתן למצוא בקישור https://www.tiobe.com/tiobe-index/programminglanguages_definition.

האתר W3Techs.com
באתר https://www.w3techs.com מתבצע מעקב אחר הפופולריות של שפות התכנות, הספריות ומערכות התוכנה השונות בפיתוח ל-web. הסבר לאופן החישוב של הנתונים שמופיעים באתר זה ניתן למצוא בקישור https://w3techs.com/technologies.

הסקר השנתי של  Stack Overflow
האתר www.stackoverflow.com מבצע אחת לשנה סקר מקיף שבו ה-developers אשר משתמשים בשירותיו עונים לשאלון מקיף. על בסיס התשובות לסקר זה, מופק, אחת לשנה, דו"ח מפורט שמאפשר לנו ללמוד על הפופולריות היחסית של שפות התכנות השונות. 

בפוסט מהן שפות התכנות הפופולריות ביותר אשר פורסם באתר life michael (בעברית) ניתן למצוא הסבר לשימושים השונים שיש לשפות התכנות הפופולריות. בכל הנוגע לשפת התכנות הראשונה שכדאי ללמוד, מומלץ לקרוא את הפוסט מהי שפת התכנות הראשונה שכדאי ללמוד אשר פורסם (גם הוא) באתר life michael (בעברית). 

הירשמו לניוזלטר שלנו

התעדכנו בחידושים הטכנולוגים

פוסטים נוספים

קורס למנהלים אשר נועד להקנות הבנה בעולם הטכנולוגי של פיתוח תוכנה

הזנק את העסק שלך!

נשמח להיפגש לקפה!

life michael academy asynchronous online courses

Java | Python | JavaScript | TypeScript

Update cookies preferences